پلتفرم تبادل ارزهای دیجیتال

سریع ترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

پلتفرم تبادل ارزهای دیجیتال

سریع ترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

صرافی آنلاین ارز دیجیتال و انواع آن


در این مقاله قرار است شما را با صرافی های ارز دیجیتال، چگونگی کارکرد آنها و انواع آن، آشنا کنیم. صرافی های ارزهای دیجیتال مجازی هستند و در قالب سایت و اپلیکیشن موبایل فعالیت می کنند. در این سایت و اپلیکیشن ها شما می توانید ارزهای دیجیتال خود را معامله کنید و به ارزهای دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل کنید. طبیعتا برای استفاده از امکانات یک صرافی باید در آن ثبت نام کنید و خوبی این پلتفرم های آنلاین این است که احتیاجی به حضور فیزیکی در دفتر صرافی ارز دیجیتال نیست. تنها کافیست از طریق سایت یا اپلیکیشن موبایل اقدام کنید.


صرافی های ارز دیجیتال چگونه کار می کنند؟

کارکرد صرافی های آنلاین ارز دیجیتال بسته به نوع صرافی متفاوت است و به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول صرافی هایی هستند که شما با خود صرافی معامله می کنید. از خود صرافی می خرید و یا به خود صرافی می فروشید. این صرافی ها را OCT می گویند که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم. دسته دوم صرافی خودش طرف معامله نیست و فقط یک واسطه بین خریداران و فروشندگان است و از انجام معاملات مقداری کارمزد می گیرد. به این صرافی ها نیز صرافی های P2P نام دارند.



انواع صرافی ارز دیجیتال

مانند هر چیز دیگری، طبقه بندی صرافی های ارز دیجیتال هم نسبی است و با توجه به ویژگی های هر صرافی می توان آن ها را در دسته بندی های مختلفی قرار داد، اما از دیدگاه کلی، صرافی های ارز دیجیتال دو نوع هستند:

  • صرافی های متمرکز 

  • صرافی های غیر متمرکز



صرافی متمرکز

صرافی متمرکز همان‌‌ طور که از اسمش پیداست، توسط یک نهاد یا شرکت خاص اداره می‌ شود و کنترل کامل صرافی و همچنین دارایی‌ های داخل صرافی در دست چند شخص یا نهاد است.

در زمان نگارش این مطلب، بیشتر صرافی‌ های ارز دیجیتال از جمله بایننس، کوین بیس، کراکن، هوبی (Houbi)، بیتفینکس (Bitfinex) و … از نوع متمرکز هستند و طبق داده‌های کوین مارکت کپ، بیش از ۹۰٪ از حجم معاملات ارزهای دیجیتال در اختیار صرافی‌ های متمرکز قرار دارد.

در این صرافی ها کنترل کامل دارایی های دیجیتال افراد در دست صرافی است. در حقیقت دارایی ها در کیف پول صرافی ها نگهداری می شود و فقط عدد موجودی در حساب کاربران صرافی لحاظ می شود.

یکی از بزرگترین ضعف هایی که می توان به صرافی های متمرکز نسبت داد، متمرکز بودن است. به عقیده فعالان این حوزه بر خلاف ذات غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال است. این نقطه ضعف، به خصوص در میان کاربران ایرانی که به دلیل تحریم ها همیشه در خطر مسدود شدن حساب قرار دارند به چشم می آید. این نکته هم شایان ذکر است که تمام صرافی های ایرانی از نوع متمرکز هستند.



صرافی غیرمتمرکز 

صرافی‌ های غیرمتمرکز نوع نوینی از صرافی ارز دیجیتال هستند که احتمالا در سال‌ های آینده بخش بزرگی از این بازار را تصاحب خواهند کرد. مهم‌ ترین چیزی که یک صرافی غیرمتمرکز و متمرکز را از یکدیگر متمایز می‌ کند نحوه مدیریت و کنترل دارایی‌ ها است. در یک صرافی غیرمتمرکز اداره‌ کنندگان صرافی هیچ کنترلی بر دارایی افراد ندارند.


در این صرافی ها با کمک بلاک چین، قراردادهای هوشمند و سایر پروتکل های غیرمتمرکز، تبدیل دارایی ها به صورت مستقیم از طریق کیف پول شخصی هر فرد انجام می شود؛ یعنی فرد وارد سایت صرافی می شود، کیف پول خود را به صرافی متصل می کند و مستقیم از داخل کیف پول خود ارز را به یک قرارداد هوشمند ارسال می کند تا معامله انجام شود و سپس از همان قرارداد هوشمند ارز جدید خود را دریافت می کند. در زمان نگارش این مطلب یونی سوآپ (Uniswap) بزرگترین صرافی غیرمتمرکز بازار کریپتو است.

اگرچه این صرافی ها مزیت مهمی نسبت به نوع متمرکز دارند، به دلیل چالش های فنی و ساختاری هنوز نمی توانند آن طور که باید جایگزینی برای صرافی های متمرکز باشند.


از آنجا که صرافی‌ های غیرمتمرکز از زیرساخت‌ های مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌ کنند، میزان مقیاس‌ پذیری بلاک چین میزبان تأثیر بسیاری زیادی در عملکرد درست آن خواهد داشت. به‌ عنوان مثال، یونی سواپ از شبکه اتریوم استفاده می‌ کند و این موضوع در اوایل 2021 موجب شد کارمزد هر معامله به بالای 40 دلار برسد، چرا که برای تبدیل‌ ها باید روی شبکه اتریوم تراکنش انجام شود و شبکه اتریوم در آن مقطع شلوغ بود. همچنین، در حال حاضر اتصال بین بلاک چین‌ های متفاوت در صرافی‌ های غیرمتمرکز انجام نمی‌ شود یا بسیار دشوار است.


مثلا اگر بخواهید بیت کوین معامله کنید یا یک توکن که فقط روی بلاک چین ترون وجود دارد، در یونی سوآپ نمی توان معامله را انجام داد، چرا که یونی سوآپ فقط از شبکه اتریوم و توکن های مبتنی بر اتریوم و توکن های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کند. یکی دیگر از تفاوت های اصلی صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز پشتیبانی در آنهاست. در صرافی های غیر متمرکز چیزی به نام پشتیبانی وجود ندارد. 


 صرافی همتا به همتا یا P2P

در صرافی های همتا به همتا یا (P2P) دو شخص به طور مستقیم با یکدیگر معامله انجام می دهند. در حقیقت می توان گفت صرافی های همتا به همتا مانند سایت و اپلیکیشن "دیوار" و "شیپور" عمل می کنند. خریداران و فروشندگان در این پلتفرم ها آگهی خرید . فروش درج می کنند و خریداران و فروشندگان می توانند از بین این آگهی ها یکی را انتخاب کنند و معامله ی مورد نظر خود را انجام دهند. برای جلوگیری از کلاهبرداری، بیشتر صرافی های همتا به همتا امکان قفل کردن دارایی تا تایید مشتری را فراهم کردند و همچنین فرایند های حل اختلاف برای معاملات پیش بینی شده است. در این صرافی ها به معامله گران برتر بالاتر از بقیه نمایش داده می شود. از صرافی های خوب و خوش سابقه ایرانی در این دسته می توان به صرافی آنلاین بیت ایمن اشاره کرد.


یکی از مزایای مهم صرافی های همتا به همتا، وجود معامله گران از کشور های مختلف و روش های پرداخت متنوع است. به عنوان مثال،  یک فرد ساکن ایران که به خدمات بانکی بین‌ المللی، کارت‌ های اعتباری (مسترکارت و ویزا) و پی پل دسترسی ندارد، می‌ تواند فردی از کشور ایران انتخاب کند تا از طریق تراکنش بانکی معامله انجام دهد یا به‌ دنبال فردی باشد که پرفکت مانی یا وب مانی می پذیرد.

در زمان نگارش این مقاله، بزرگترین صرافی همتا به همتای بیت کوین لوکال بیتکوینز (Localbitcoins.com) است که البته به‌ دلیل تحریم‌ ها نام ایران را از فهرست کشورهای تحت پوشش خود حذف کرده است. صرافی بزرگ بایننس هم مدتی است که برای ایرانیان، به‌ صورت محدود امکان معاملات همتا به همتا را فراهم می کند.



صرافی های OTC 

اختصار OTC مخفف کلمه Over The Counter به معنی روی پیشخوان است. این یعنی برای خرید و فروش ارز دیجیتال، واسطه ای در کار نیست و خریدار یا فروشنده ارز دیجیتال می توانند مستقیم از صرافی ارز دیجیتال بخرند و مستقیم ارز دیجیتال را به صرافی بفروشند. این روش در مقابل صرافی های همتا به همتا (P2P) قرار دارد. در صرافی های P2P افراد با خریداران و فروشندگان دیگری مانند خودشان در تعامل هستند و صرافی نقش واسطه یا بنگاهی را دارد که این دو را به هم متصل می کند. از مزایاهای این صرافی های OTC می توان به  سرعت انتقال، قیمت به روز، تفاوت اندک قیمت خرید با قیمت فروش، امنیت بالا، کارمزد اندک اشاره کرد.


صرافی های مشتقه (معامله قراردادهای آتی و اختیار) 

در برخی از صرافی ها امکان معامله قراردادهای آتی (Futures) و اختیار (Options) برای ارزهای دیجیتال وجود دارد. مفهوم قراردادهای آتی و اختیار با معاملات معمولی ارزهای دیجیتال متفاوت است. هرچند نحوه انجام معاملات بسیار شبیه به معاملات معمولی در صرافی های متمرکز است. با این تفاوت که شما می توانید از صرافی پول قرض بگیرید (اهرم) و با چندین برابر سرمایه خود (تا 125 برابر برای برخی دارایی ها و در برخی صرافی) معامله کنید.

در معاملات آتی و اختیار، هر چقدر اهرم بیشتر باشد، ریسک شما افزایش خواهد یافت و در هر اهرم اگر ضرر شما بیش از حد خاصی شود، تمام سرمایه اولیه خود را از دست می دهید یا به عبارتی لیکویید می شوید.

همچنین در معاملات معمولی فقط می توانید از افزایش قیمت ها سود ببرید، اما در بازار مشتقه می توانید با باز کردن موقعیت فروش (Short) از کاهش قیمت ها هم سود ببرید.

صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، از معاملات مشتقه هم پشتیبانی می کند. فعالیت کم ریسک در این نوع معاملات نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد و کاربران تازه کار ممکن است تمام دارایی خود را در این نوع معاملات از دست بدهند. 



در انتخاب صرافی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در نهایت برای ایرانیان بهترین گزینه صرافی های داخلی است. چراکه صرافی های خارجی حق ارائه خدمات به کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها را ندارد. به همین دلیل هر کاربر ایرانی با ترس شدیدی در مورد مسدود شدن حساب هایش مواجه می شود. علاوه بر این در صورت بروز هر گونه مشکل به کاربران کشورهای تحریم شده توسط آمریکا، هیچ گونه پشتیبانی وجود نخواهد داشت و اگر هم وجود داشته باشد قطعا به زبان فارسی نیست. برای همین ما به شما صرافی های ایرانی را پیشنهاد می کنیم.

بیت ایمن یکی از صرافی های فعال و پرسابقه در زمینه های ارزهای دیجیتال است که از امنیت بالا و پشتیبانی 24 ساعته برخوردار است.


  •  قیمت ها را مقایسه کنید

با مقایسه قیمت صرافی ها با یکدیگر می توانید مناسب ترین قیمت را برای خرید یا فروش پیدا کنید. فراموش نکنید که قیمت نباید تنها معیار در نظر گرفته شود و قیمت بسیار مناسب ممکن است دام از سوی کلاهبرداران باشد.

  • ظاهر صرافی ها را بررسی کنید

یک صرافی معتبر معمولا برای ظاهر سایت خود اهمیت زیادی قائل است. همچنین هر قدر که یک صرافی معتبر تر باشد، تعداد مخاطبان آن نیز بیشتر است. رتبه الکسای (Alexa.com) وب‌سایت‌های صرافی که برحسب بازدید صرافی است، هم می‌ تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند.

  • با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید

با بخش پشتیبانی سایت تماس بگیرید چراکه یک صرافی معتبر قطعا تیم پشتیبانی حرفه ای و خوبی را برای مشتریان خود انتخاب می کند.

  • به سراغ بلاگ و شبکه های اجتماعی بروید

تقریباً همه صرافی‌های معتبر، در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام فعال هستند. به صفحات آنها سر بزنید و نظرات سایر کاربران را درباره این صرافی‌ ها بخوانید. همچنین بسیاری از صرافی های معتبر ارز دیجیتال، در بخشی تحت عنوان بلاگ برای مخاطبان خود محتوای آموزشی تولید می‌ کنند. بسیار بعید است که یک صرافی کلاهبردار چنین وقت و هزینه‌ ای را برای کلاهبرداری صرف کند.


بیت کوین کش چیست؟خرید بیت کوین کش به چه صورت است؟

ارز دیجیتال بیت کوین کش یکی از فورک های بیت کوین است. بیت کوین کش با نشان Bcash شناخته می شود و واحد اصلی تراکنش توکن آن BCH است. در این مقاله به تاریخچه این ارز، اهداف و سازندگانش، آینده این ارز و همچنین مقایسه بیت کوین کش با بیتکوین اشاره خواهیم کرد. همچنین به چگونگی خرید بیت کوین کش می پردازیم.


بیت کوین کش ارز دیجیتال است که آگوست 2017 با فورک بیت کوین ایجاد شد و رمزارز آن با BCH شناخته می شود. این ارز به منظور افزایش تراکنش ها و سرعت بخشیدن ظرفیت های انتقال و رفع مشکلات بیت کوین به وجود آمده است. این شبکه پرداخت از بسیاری از جهات شبیه به بیت کوین می باشد. اما از نظر فنی تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. در سال 2017 افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین و محبوب شدن آن، باعث کند شدن سرعت شبکه و همچنین افزایش کارمزد تراکنش ها شد. به این ترتیب بیت کوین درصدد حل مشکل مقیاس پذیری باعث فورک بیت کوین و ایجاد بیت کوین کش شد.


این ارز دیجیتال یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت است که عملیات خود به هیچ بانک و شخص ثالثی نیاز ندارد و کاملا غیر متمرکز است.

یکی از سازندگان بیت کوین کش راجر ور (Roger Ver) است که سابقه طولانی در زمینه ارزهای دیجیتال دارد. او در کنار وو جیهان، یکی از بنیانگذاران بیت مین، دو رهبر اصلی پروژه بیت کوین کش بودند. 



تفاوت های بیت کوین و بیت کوین کش

یک از اصلی ترین تفاوت های بیت کوین و بیت کوین کش، تفاوت در اندازه یا حجم بلاک های آن ها است. در ابتدای عرضه بیت کوین کش حجم هر بلاک آن 8 را مگابایت در نظر گرفتند. به این ترتیب افزایش حجم هر بلاک نسبت به بیت کوین، که حجم آن 1 مگابایت است ، باعث امکان انجاد تراکنش های بیشتر می شود.


  • سرعت تراکنش ها: سرعت تراکنش در بیت کوین کش کمتر از 1 دقیقه است. در حالی که در بیت کوین، سرعت تراکنش حتی به 10 دقیقه هم می رسد.

  • میزان کارمزد: هر خرید و فروشی در ارزهای دیجیتال شامل یک کارمزد مشخصی است که رابطه مستقیمی با مقدار تراکنش در هر ماه دارد. در بیت کوین کش میزان این کارمزد 0.2 دلار است و برای بیت کوین این مقدار، بسیار کم تر است.

  • میزان خروجی: بیشترین اندازه بلاک در رمزارز بیت کوین برابر با یک مگابایت است اما در بیت کوین کش  اندازه این بلاک ها به 8 مگابایت می رسد. این امر موجب می شود تا سرعت تراکنش بیت کوین کش از بیت کوین بیشتر باشد.

  • هزینه و زمان انتقال: بیت کوین کش دارای هزینه نقل و انتقالات ارزان است و با سرعت بیشتری به نسبت به بیت کوین تراکنش ها را انجام می دهد و دیگر نیازی نیست مانند بیت کوین نیاز به 10 دقیقه زمان تایید تراکنش ندارد. در نتیجه این کریپتوکارنسی قادر است تراکنش های بیشتری را در ثانیه مدیریت و ارسال کند.



خرید بیت کوین کش از صرافی آنلاین

بیت کوین کش به واسطه  اسم بیت کوین یکی از ارزهای محبوب بازار است. این ارز زمانی از نظر ارزش بازار در رتبه 4 بازار کریپتوکارنسی قرار داشت. برای همین این ارز در فهرست اکثر صرافی های خارجی و داخلی موجود است. اما همچنان با وجود حق انتخاب های بالا تصمیم گیری بین صرافی های داخلی و خارجی ساده نیست. صرافی ها را به سه روش می توان تقسیم بندی کرد. صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز، صرافی های داخلی و خارجی و صرافی های P2P و OTC.


در مورد صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز باید گفت صرافی متمرکز به صرافی گفته می شود که توسط شخص یا نهاد یا سازمان و دولتی کنترل می شود این صرافی ها مالک و پشتیبانی دارند و تمام صرافی های داخلی جز این دسته اند. صرافی های غیرمتمرکز توسط هیج شخص و نهادی کنترل نمی شوند و با قرارداد های هوشمند از قبل نوشته شده معاملات را انجام می دهند این صرافی ها هیچ گونه پشتیبانی در صورت برخورد به مشکلات ندارند. 


در مورد صرافی های داخلی (ایرانی) و خارجی باید گفت؛ صرافی های خارجی حق ارائه هیچگونه خدمات به کشور های تحریم شده را ندارند و متاسفانه ایران هم جز همین دسته است. برای همین هر لحظه امکان سخت گیری بیشتر این صرافی ها برای کاربران ایرانی وجود دارد. همچنین نمی توان روی پشتیبانی این صرافی ها برای کاربران ایرانی حساب کرد. علاوه بر آن به دلیل اینکه زبان این صرافی ها هیچکدام فارسی نیست قطعا یکی دیگر از معایب برای کاربران ایرانی به حساب می آید. برای همین صرافی های خارجی اصلا توصیه نمی شوند.


در تقسیم بندی آخر صرافی های P2P وOTC را نام بردیم. در صرافی های P2P معاملات به صورت همتا به همتا انجام می شود مانند کارگزاری ها. مثلا وقتی شخصی سفارش خرید می سازد قیمت خرید خود را مشخص می کند و باعث تشکیل یک صف خرید می شود.  وقتی شخصی سفارش فروش می دهد نیز به همین صورت است. در واقع این نوع صرافی ها مثل سایت دیوار هستند کاربران ارزهای خودشان را از آنجا خرید می کنند و به هم می فروشند. از صرافی های P2P معتبر ایرانی می توان به بیت ایمن اشاره کرد. در طرف دیگر صرافی های OCT را داریم.


خرید و فروش در این صرافی ها مثل خرید از شخص می باشد یعنی شما مستقیما ارزی که در خود صرافی موجود است را خرید می کنید. فروش در این صرافی ها هم مستقیما به خود صرافی است. شما ارز خود را می فروشید و آن ارز به موجودی آن صرافی اضافه می شود. انگار که از دیجی کالا خرید کردید. مزیت صرافی ها P2P این است که تسلط روی قیمت به شخص خاصی بستگی ندارد. و در مقابل آن مزیت صرافی های OCT تنوع در موجودی ارز ها است. 



آینده ارز دیجیتال بیت کوین کش

  ارز دیجیتال بیت کوین کش زمانی در رتبه بندی ارزش بازار در بازار کریپتو، در رتبه 4 بازار قرار داشت. هر چند امروزه از رقابت جامانده است اما همچنان پتانسیل بازگشت به بازی را دارد. هر چند بیت کوین کش از زمان عرضه خود به عنوان یکی از موفق ترین و با ارزش ارزهای دیجیتالی شناخته شده است.


  با وجود اینکه قیمت بیت کوین کش نیز مانند سایر ارزهای دیجیتالی روندی نوسانی دارد، ولی معمولا نسبت به فورک های بیت کوین قیمت بالاتری دارد. همچنین این رمزارز توسط بسیاری از کمپانی هایی که از بیت کوین حمایت می کنند، پشتیبانی می شود. از جمله حامیان بیت کوین کش می توان به شرکت هواپیمایی فرانسه و کمپانی لامبورگینی اشاره کرد.

در زمان انتشار این مقاله بیت کوین کش در ارزش بازار کریپتو، در رتبه 27 قرار دارد و قیمت آن نیز 301.5 دلار است.

همه چیزدرباره ارز دیجیتال نئو (NEO)

ارز دیجیتال نئو یکی از آلت کوین های بازار است. در واقع آلت کوین به تمام رمزارزهایی که بعد از بیت کوین به وجود آمدند تا بتوانند جایگزین آن شوند می گویند. آلت کوین ها هرکدام با قصد ارائه خدمات جذاب تر و متفاوت تر به وجود آمدند. این رمزارزها نشان دادند که ارزهای دیجیتال می توانند استفاده های خیلی بیشتری از یک وسیله پرداخت و حتی سرمایه گذاری داشته باشند.

ارز دیجیتال نئو (NEO) یکی از این آلت کوین ها است. ارزی بسیار محبوب در بازار کریپتوکارنسی که در گذشته در جایگاه بسیار عالی قرار داشت. در این مقاله در مورد نئو و ابعاد مختلف آن در دنیای بلاک چین به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.


معرفی ارز دیجیتال نئو (NEO) 

نئو یکی از پروژه های بلاک چینی است که در راستای تحقق اقتصاد هوشمند قدم های بزرگی برداشته است. اقتصاد هوشمندی که می تواند دارایی ها و مدیریت آن را به دست سیستم های هوشمند بلاک چینی بسپارد. نئو را می توان شبکه ای هوشمند و مفید دانست که ارز دیجیتال NEO را در بازار کریپتوکارنسی به فروش می رساند. این پروژه در سال 2014 شروع شد و 1 سال طول کشید تا برای اولین بار عرضه شود. نام ابتدایی نئو انت شیرز (AntShares) بود اما این نام پس از مدتی عوض شد. شبکه نئو امتیازات زیادی دارد که هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه و جمعی ارزشمند هستند.


نئو (NEO)؛ اتریوم چینی

همانطور که قبلا گفتیم؛ یکی از ابعاد گسترده شبکه نئو، پشتیبانی از قراردادهای هوشمند می باشد. قابلیتی که در شبکه اتریوم بسیار گسترده و کاربردی است. نئو در کنار اتریوم، یک پلتفرم ایجاد و ثبت قرارداد هوشمند و یک ارز دیجیتال می باشد. این شباهت های بازار، بین این دو ارز به چشم می خورد. همین شباهت ها باعث شد تا به نئو لقب اتریوم چینی را بدهند. استفاده از عبارت اتریوم چینی به این علت است که نئو یک ارز دیجیتال ساخت چین است.

البته اختلاف های زیادی بین این دو ارز وجود دارد. میزان عرضه، سرعت و کارمزد تراکنش ها و همچنین میزان پذیرش توسط مردم را می توان از جمله تفاوت های این دو ارز است. یک سال پیش اختلاف جایگاه  NEO و ETH در بازار فقط 5 رتبه بود. اما امسال با نزول جایگاه نئو این اختلاف به 59 رسیده است!


اقتصاد هوشمند نئو 

اقتصاد هوشمند که هدف نهایی پروژه NEO است، به سه بخش عمده تقسیم می شود. این عوامل به صورت گروهی، سازنده اقتصاد هوشمند هستند. همه آن ها در شبکه NEO جمع آوری شده اند تا بتوانند این ارز را به اهدافش برسانند. این سه عامل عبارت اند از:دارایی دیجیتال، هویت دیجیتال و قرارداد هوشمند. دارایی های دیجیتال دارای مالکیت حقیقی دیجیتالی می باشند. این دارایی به صورت جهانی و قراردادی وجود دارد. در فرمت جهانی، تمام سیستم دارایی را می پذیرد و به رسمیت می شناسد. البته در فرمت قراردادی اوضاع فرق می کند.

دارایی های قراردادی در تمام سیستم کاربرد ندارد. عملکرد آن ها مربوط به یک بخش خاص است و در دیگر بخش ها استفاده نمی شود.

هویت دیجیتالی را می توان با یک مثال ساده تعریف کرد. هنگامی که شما به بانک مراجعه می کنید تا حساب بانکی خود را ایجاد کنید، اطلاعاتی را به مسئول مربوطه می دهید.  این اطلاعات به عنوان هویت دیجیتالی شما در سیستم بانک ثبت می شوند. این هویت می تواند شامل اطلاعات شخصی شما، امضا و اثر انگشت باشد. در سیستم های دیگر شاید نیاز به ثبت صدا و تصویر شما هم باشد.

قراردادهای هوشمند، عناصر سازنده برنامه های غیر متمرکز یا به اصطلاح DApps هستند. در عملکرد این قراردادها در وضعیت موجود کمی دشوار است. پس می توانید آینده ای نزدیک را تصور کنید که در آن همه اقدامات لازم برای ثبت و انجام یک فرایند خاص، به صورت هوشمند و مجازی انجام شود. قراردادهای هوشمند و مجازی انجام شود. قراردادهای هوشمند این کار را انجام می دهند. این فرایند به طور غیر متمرکز، شفاف، بدون واسطه و مستقیم، همه کار های مورد نیاز شما در یک سیستم اداری و مالی هوشمند می سازد. پس از این مراحل دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر مختلف و ارائه مدرک مختلف ندارید. همه این کارها به وسیله قرارداد های هوشمند انجام می شود.


قیمت ارز دیجیتال نئو (NEO) 

نئو جزء ارز های گران قیمت نیست ولی از نظر تکنولوژی و اهداف ارزش بالایی دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن، میزان عرضه بوده است. حدود 100 میلیون نئو در نهایت عرضه خواهد شد. بیش از نصف این مقدار در عرضه اولیه و به مرور زمان عرضه شده اند. با این وجود مدت ها طول می کشد تا عرضه نئو به پایان برسد. هم اکنون حدود 70 میلیون نئو عرضه شده و 30 میلیون از آن باقی مانده است. این میزان کم باعث شده تا ارزش نئو به صورت بالقوه افزایش زیادی داشته باشد. ارز دیجیتال NEO در حال حاضر در رتبه 59 بازار قرار دارد. ارزش بازار آن 1,682,509,838$ است. شما می توانید با 23.80 $، یک نئو بخرید. نئو در گذشته جایگاه بهتر و قیمت بالاتری داشت. خریداران فعالا نسبت به خرید این ارز مردد هستند. عملکرد خوب اتریوم مانع خودنمایی بیش از حد دیگر ارائه دهندگان قرارداد هوشمند شد.


 خرید ارز دیجیتال نئو (NEO) چگونه است؟

نئو یک پروژه پر محتوا و پیشرفته است که در آینده می تواند رشد بسیار زیادی داشته باشد. اکثر فاکتور های موجود نوید پیشرفت این ارز دیجیتال را می دهند. با این وجود باید منتظر ماند و رفتار بازار را مشاهده کرد. متاسفانه این روزها در بازار کریپتو، افرادی سودجو معادلات را برهم ریختند و کنترل را در دست گرفتند اما با حمایت افراد سرشناس این بازار که اهدافی بالاتر از منافع شخصی خود را دنبال می کنند، بازار دارد به روند عادی خود باز می گردد. در روند عادی ارزش ها دنبال خواهند شد و تحلیل ها تعیین کننده خواهند بود.

برای خرید این ارز می توانید از طریق صرافی های داخلی و خارجی اقدام کنید. البته باید گفت که شاید صرافی های خارجی تنوع ارزی بیشتری داشته باشد ولی این صرافی ها اکثرا اجازه ارائه خدمات به کشورهای تحریم را ندارند و هرلحظه ممکن است از طریق سخت گیری ها و قوانین جدید سرمایه گذاران ایرانی دیگر به سرمایه خود دسترسی نداشته باشند. یکی دیگر از معایب صرافی های خارجی نداشتن پشتیبانی به زبان فارسی است ولی خب صرافی های داخلی این معایب را ندارند. در انتخاب صرافی امنیت، پشتیبانی، کارمزد و تنوع ارزی از جمله فاکتورهای مهم هستند. یکی از صرافی های موفق و گزینه نسبتا مناسب برای خرید نئو صرافی بیت ایمن است. همان طور که از اسم آن می توان حدس زد این صرافی پلتفرم امنیتی بالایی دارد و پشتیبانی 24 آنلاین از قابلیت های آن است. همچنین در این صرافی اگر با سفارش عادی به جای سفارش فوری معامله کنید از کمترین کارمزد برخوردار شوید.


آینده رمزارز نئو (NEO)

ارز دیجیتال نئو در حال حاضر آینده مبهمی دارد. اهداف این پروژه بسیار بزرگ است و می تواند به پیشرفت علم و تکنولوژی کمک بسیاری کند. با این حال نامی بزرگ تر از نئو می باشد. همین شهرت و تقاضای کمتر عامل اصلی پایین تر قرار گرفتن ارز دیجیتال نئو می باشد. در تحلیل فاندامنتال نئو، این فاکتورها به شکل دقیق تر بررسی می شوند. در کل نئو ارزی است که از دید فاندامنتال جذاب به نظر می رسد و طرفداران زیادی دارد. افرادی هم هستند که به آینده ارز دیجیتال نئو (NEO) امیدوار اند. این اعتماد باید یه دیگر سرمایه گذاران هم سرایت کند تا بتواند شبکه خود را گسترش دهد و در بازار رتبه بهتری داشته باشد.

علی رغم همه این ها، در بین 10 هزار ارز دیجیتال، رتبه 59 برای NEO نسبتا خوب است. اما در این بازار، عمده تمرکز روی ارزهای اول تا سوم یا نهایتا دهم قرار دارد. نئو قبلا توانست رتبه هفتم را تصاحب کند. شما می توانید با خرید نئو، این ارز را در بازگشت به دوران اوج یاری دهید.



خرید هولو از صرافی آنلاین ارز دیجیتال

در مقاله قبلی با ارز دیجیتال SHIB آشنا شدیم و نحوه خرید شیبا رو به شما آموزش دادیم. در این مقاله قصد داریم تا راجع به ارز دیجیتال هولو (HOT) یکی دیگه از رمز ارزهای محبوب بازار ارز دیجیتال صحبت کنیم. بعد از آشنایی با این ارز دیجیتال، نحوه خرید هولو رو هم به شما آموزش میدیم تا بتونید در کمترین زمان و با خیال راحت، خرید هولو رو انجام بدید. به این ترتیب بهتره که اول با هولو آشنا بشیم و به ابعاد مختلف پروژه اون بپردازیم. آشنایی با پروژه یک ارز دیجیتال قبل از سرمایه گذاری، باعث میشه که دید بهتری نسبت به معامله های خودتون داشته باشید.


هولوچین چیست؟

ارز دیجیتال هولو یک توکن اتریومی (ٍERC-20) هست که روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شده. این ارز دیجیتال با شبکه هولوچین ارتباط داره و برای فعالیت های درون شبکه ای اون استفاده میشه. هولوچین یک پروژه انتشار، ذخیره، انتقال و یا به طور کلی مدیریت اطلاعات هست که به صورت غیر متمرکز عمل می کنه. استارت این پروژه از سال 2016 زده شد و در نهایت با کمک بلاکچین اتریوم، هولوچین هم شروع به فعالیت کرد. به این ترتیب می تونیم ارز دیجیتال هولو و هولوچین رو دو مفهوم مرتبط با هم بدونیم. حالا دیگه اطلاعات لازم درباره ارز دیجیتال هولو رو دارید و می تونیم به بحث خرید و فروش این ارز دیجیتال بپردازیم. البته یک منبع کامل تر برای خرید هولو رو هم در اختیارتون قرار میدیم تا اگر دوست داشتید بتونید اطلاعات تکمیلی رو هم در اون مطالعه کنید.


خرید هولو از صرافی آنلاین

برای خرید هولو می تونید به راحتی و با چند کلیک ساده اقدام کنید. به این منظور اول باید وارد سایت بیت ایمن بشید و بعد از انجام ثبت نام، در قسمت اطلاعات کاربری احراز هویت کنید. حالا دسترسی شما به معاملات فعال هست و با شارژ کردن کیف پول و ورود به صفحه خرید و فروش هولو، می تونید سفارش خریدتون رو ثبت کنید. برای خرید هولو در این صفحه، یک کادر سبز رنگ رو مشاهده می کنید که مخصوص عملیات خرید هست. با پر کردن این کادر می تونید سفارش خرید هولو رو ثبت کنید و به یکی از سرمایه گذاران پر شمار این رمز ارز تبدیل بشید. در صورتی که نیاز به توضیحات تکمیلی یا کمک داشته باشید، می تونید از پشتیبانی بیت ایمن هم کمک بگیرید. از این گذشته، در قسمت راهنمای استفاده دو ویدئوی آموزشی قرار داده شده که شما رو برای ثبت نام و خرید ارز دیجیتال راهنمایی می کنه.

خرید هولو و سایر ارزهای دیجیتال از صرافی آنلاین بیت ایمن به همین سادگی انجام میشه و نیاز به انجام کار سختی نداره. در ضمن دو روش برای ثبت سفارش برای شما وجود داره که می تونید از هر دو روش برای انجام معاملات استفاده کنید. روش اول سفارش عادی هست که به طور پیش فرض قرار داده شده. در این روش شما کارمزد کمتری رو پرداخت می کنید و مبلغ سفارش هم توسط خودتون تعیین میشه. در روش سفارش فوری اوضاع متفاوته و قیمت توسط بازار تعیین میشه. ثبت سفارش با هر دو روش به طور نامحدود امکان پذیره و می تونید هر چقدر که خواستید ازشون استفاده کنید. به همین خاطر هست که شما  بیت ایمنی ها همیشه یک قدم از بقیه سرمایه گذارهای ارز دیجیتال جلوتر هستید. پس سریع تر شروع کنید تا بتونید از همه امکانات صرافی بیت ایمن بهرمند بشید.

خرید شیبا از صرافی ارز دیجیتال

حتما می دونید که در بازار ارز دیجیتال تعداد زیادی رمز ارز وجود داره که می تونید اون ها رو خرید و فروش کنید. در این بین ارز دیجیتال شیبا هم یکی از گزینه هایی هست که می تونید برای سرمایه گذاری مد نظر داشته باشید و اطلاعات خودتون رو درباره اون افزایش بدید. ما قصد داریم تا در این مورد کار شما رو راحت تر کنیم و این اطلاعات رو در اختیارتون قرار بدیم. در این مقاله ابتدا به معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو می پردازیم و بعدش نحوه خرید شیبا از صرافی ارز دیجیتال رو به شما آموزش میدیم.


توکن شیبا اینو (Shiba Inu)

توکن ها دسته ای از ارزهای دیجیتال هستن که عموما با کمک یک بلاکچین دیگه به وجود میان و به طور مستقل فعالیت نمی کنن. ارز دیجیتال شیبا هم یک توکن هست که روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و با توجه به قوانین توکن سازی این شبکه یعنی ERC-20 فعالیت می کنه. این ارز دیجیتال یک میم کوین (Meme-coin) هست که برای رقابت با دوج کوین (ِDOGE) به وجود اومد. هنوز دو سال از ساخت شیبا نگذشته و این رمز ارز تونسته که سهم قابل توجهی از بازار ارز دیجیتال رو به نام خودش کنه. سرمایه گذازان زیادی با خرید شیبا سود گرفتن و هنوز هم به این توکن دیجیتالی وفادار هستن. 

 یکی از بالاترین سودهای بازار ارز دیجیتال مربوط به همین توکن هست. سود بسیار زیاد توکن شیبا باعث شد تا توجه سرمایه گذاران به این رمز ارز روز به روز بیشتر بشه و خرید شیبا همچنان ادامه داشته باشه. البته این رشد قیمت شیبا دلایل زیادی داشت که حمایت افراد مهم از جمله ایلان ماسک، رشد سایر میم کوین ها با توجه به رغبت خریداران و میزان عرضه بسیار زیاد ارز دیجیتال SHIB چند نمونه از این دلایل هستن. حالا که با ارز دیجیتال شیبا آشنا شدید و دلایل افزایش قیمت اون رو متوجه شدید، می تونیم خرید شیبا از صرافی ارز دیجیتال رو به شما آموزش بدیم.


خرید شیبا از صرافی

برای خرید شیبا از صرافی ارز دیجیتال هم می تونید روی کمک ما حساب کنید. ما انجام این کار به راحت ترین روش رو به شما آموزش میدیم تا بتونید در عرض چند دقیقه به یکی از خریداران شیبا تبدیل بشید. برای خرید شیبا از صرافی بیت ایمن (Bitimen) ابتدا وارد صفحه اصلی سایت بشید و ثبت نام کنید. بعد از ثبت نام با ورود به بخش اطلاعات کاربری احراز هویت کنید تا دسترسی به معاملات برای شما فعال بشه. حالا می تونید حساب خودتون رو به مبلغ دلخواه شارژ کنید و حتی با کمترین مبلغ هم معامله کنید. حالا باید به صفحه خرید و فروش شیبا برید و در قسمت خرید، مقدار دلخواه خودتون رو وارد کنید. برای فروش شیبا هم لازم نیست کار سختی رو انجام بدید و هر زمان که خواستید می تونید با استفاده از کادر قرمز رنگ فروش، این کار رو انجام بدید.

به همین سادگی شما هم به یکی از چند میلیون سرمایه گذاری تبدیل شدید که خرید شیبا رو انجام داده! برای خرید سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، هولو (HOT) هم می تونید به همین سادگی اقدام کنید و در صورت نیاز از پشتیبانی بیت ایمن کمک بگیرید. از این گذشته دو ویدئوی آموزشی برای ثبت نام و خرید ارز دیجیتال در صفحه راهنمای استفاده سایت بیت ایمن قرار داده شده که می تونید قبل از اقدام اون ها رو هم مشاهده کنید. به این ترتیب مثل سایر بیت ایمنی ها عضویت و معامله راحتی رو خواهید داشت.