پلتفرم تبادل ارزهای دیجیتال

سریع ترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

پلتفرم تبادل ارزهای دیجیتال

سریع ترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

نحوه خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال

امروزه تقریبا اکثریت جامعه اسم بیت کوین را شنیده اند اما باز هم خیلی ها نکات ریزی درباره این ارز دیجیتال و نحوه خرید آن را نمی دانند. برای همین ما در این مقاله قرار است ابتدا ارز دیجیتال بیت کوین را برای شما معرفی کنیم. سپس بگوییم بهترین صرافی برای خرید بیت کوین چه ویژگی هایی باید داشته باشد. با ما همراه باشید.



معرفی بیت کوین؛ پادشاه ارزهای دیجیتال

بیت‌ کوین اولین دارایی غیر متمرکز جهان است. یعنی هیچ نهاد یا سازمانی آن را اداره و مدیریت نمی‌ کند. این اولین ارز دیجیتال جهان در بستری غیرمتمرکز ایجاد و جابه‌جا می‌ شود. این دارایی می‌ تواند شکلی از سرمایه کاربران باشد. همچنین این قابلیت را دارد که مثل دارایی‌ های معمول از آن به عنوان انجام تراکنش‌ های مالی استفاده کنند. هر واحد بیت‌ کوین در عمل از مجموعه‌ ای پارامتر که در کنار هم برای شبکه معنی خاصی دارند تشکیل می‌ شود.


اگرچه معرفی رسمی بیت کوین به دنیای ارزها در سال 2009 اتفاق افتاد. اما در سال 2008 نیز ردپایی از آن منتشر شد. در این سال یک مقاله توسط فردی ناشناس در فضای مجازی دست به دست شد. شرح این مقاله درباره معرفی بیت کوین به عنوان یک پول الکترونیکی بود.


ساتوشی ناکاموتو همان فرد مرموز و بدون هویتی بود که با انتشار مقاله توانست یک دفاع بی نقص از بیت کوین به عنوان ارز آینده دنیا داشته باشد. پیش از انتشار این مقاله، دامنه bitcoin.org نیز در سال 2008 ثبت شده بود و هویت فردی که آن را ثبت کرد نیز ناشناس بود. این تکه‌ های پازل در کنار یکدیگر باعث شد تا کاربرانی که به این بازار جذب شده بودند، ساتوشی را خالق قطعی اولین ارز دیجیتال موفق دنیا بدانند.

هویت ساتوشی ناکاموتو همچنان مانند یک راز در دنیای بلاک چین و ارز دیجیتال باقی ماند. هنوز هم کسی نمی‌ داند که او در دنیای حقیقی چه نام و نشانی دارد. با این حال اقدام شگفت‌ انگیز او باعث شد تا در نهایت بیت کوین در سال 2009 برای اولین بار در دسترس عموم مردم قرار گیرد و تراکنش‌ های آن در شبکه بلاک چین ثبت گردد.


کاربردهای بیت کوین

یکی از عواملی که می‌ توان ارزش یک ارز را تعیین کند، کاربرد آن است. در حقیقت هر چه یک ارز کاربردی‌ تر و در بخش‌ های مختلف زندگی پذیرفته‌ تر باشد، تقاضای افراد برای به دست آوردن آن نیز بالاتر خواهد رفت. ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین به دلیل در دسترس و جهانی بودن توانستند زودتر از حد تصور محبوبیت خود را در دنیای اقتصاد تضمین کنند.

کاربردهای بیت کوین به سه دسته اصلی تقسیم می‌ شوند:

پرداخت

می‌ توانید از این رمز ارز برای پرداخت‌ های بین‌ المللی با مشکلاتی کم‌ تر از پرداخت‌ های آنلاین بین بانکی استفاده کنید. پیش‌ بینی می‌ شود پرداخت با کمک رمزارز به دلیل سرعت بالا در چند سال آینده به یکی از اولین روش‌ های جابجایی دارایی تبدیل شود. السالوادور سال 2021 به اولین کشور جهان تبدیل شد که بیت‌ کوین را به‌عنوان پول رسمی کشور خود معرفی کرد. کوبا، آرژانتین و لائوس هم اعلام کردند به‌ زودی تصمیمی مشابه خواهند گرفت.

خرید و فروش

دنیای این روزها را به دلیل وجود اینترنت به دهکده‌ ای جهانی تشبیه می‌ کنند. شما می‌ توانید در این دهکده جهانی از یک نقطه دیگر دنیا محصولاتی را خریداری کنید. Bitcoin به شما کمک می‌ کند تا فرآیند خرید و فروش با امنیت بالاتر و سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

سرمایه‌ گذاری

همه ما دنبال روش‌ هایی ساده، کاربردی و سودآور برای سرمایه‌ گذاری هستیم. بیت‌ کوین و ارزهای دیجیتال دیگر نیز در سال‌ های اخیر به یکی از بهترین روش‌ ها برای حفظ سرمایه تبدیل شدند. 

اگرچه تب تند بازار همیشه بر وفق مراد این ارز نبود اما حتی در سال 2013 و پس از ریزش شدید قیمتی، هنوز افرادی به آن وفادار بودند و نتیجه شگفت‌ انگیزی نیز از این وفاداری به دست آوردند.

واقعیت این است که Bitcoin یک ترند معاملاتی نیست بلکه فرآیندی حساب شده، امن و پاسخ‌ گو به اقتصاد جهانی است. این ویژگی‌ ها به دلیل مزیت‌ های این رمزارز در طول زمان به کاربران این بازار ثابت شده و به همین دلیل است که امروز دیگر ارزش ذاتی بیت کوین بر کسی پنهان نیست.

این مزیت‌ها به اختصار شامل موارد زیر هستند:

  •   تمرکز بر سیستم بلاک چین

  •   امنیت بالا در معاملات و انجام تراکنش‌ ها

  •   عدم وابستگی به یک سیستم نظارتی واحد

  •   انجام آسانتراکنش‌ های بین‌ المللی

  •   قابلیت نقد پذیری بالا

  •   شفافیت اطلاعات در معاملات

  •   هزینه جانبی پایین‌ تر نسبت به سیستم‌ های پرداخت بین بانکی

  •   تراکنش‌ های بدون مالیات

  •   حذف واسطه در معاملات

  •   جلوگیری از رکود و تورم


مراحل خرید بیت کوین از صرافی های ارز دیجیتال


بازار رمزارزها یک دنیای آمیخته با احساسات و عواطف انسانی به همراه تحلیل‌ های علمی است. بنابراین اگر قصد خرید این ارز را دارید، باید پیش‌ نیازهایی را رعایت کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید. برای خرید بیت کوین می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال یک بستر برای آشنایی شما با خریدار یا فروشنده است. این فضا باید یک بستر امن و مطمئن با زیرساخت‌ هایی استاندارد باشد تا بتواند در فرآیند معامله، رضایت کاربران را جلب کند. بنابراین اولین قدم برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، آشنایی با صرافی‌ های محبوب و مطمئن است.

ایجاد کیف پول بیت کوین

هر ارز دیجیتال برای نگهداری به یک بستر مخصوص با ویژگی‌ های مشخص نیاز دارد. این بستر همان کیف پول ارز دیجیتال شما است که می‌ توانید با توجه به ویژگی‌ ها، انواع ارز دیجیتال را در هرکدام نگهداری کنید. کیف پول‌ های بیت کوین انواع مختلفی دارند.

از کیف پول‌ های سرد یا سخت‌ افزاری تا کیف پول‌ های نرم‌ افزاری را می‌ توانید با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. بهترین کیف پول بیت کوین برای خرید بیت کوین، بستری است که به سادگی به آن دسترسی داشته باشید و از امنیت آن اطمینان داشته باشید.

آگاهی از تحلیل‌ های بازار

پیش از این گفتیم که بازار ارز دیجیتال یک قانون ثابت ندارد. با این حال این موضوع به معنی این نیست که باید بدون برنامه‌ ریزی اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید. در دنیای ارزهای دیجیتال تکنیک‌ های مختلفی برای تحلیل وجود دارد که به شما کمک می‌ کند تا در تصمیم خود برای معامله مطمئن‌ تر عمل کنید. برای اینکه معامله‌ ای موفق داشته باشید، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال می‌ تواند به شما در تریدها کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد